Urządzenia pomiarowe:
MBES Reson 7125, SSS EdgeTech 4125
Opis:
Wrak samolotu Douglas A-20 (prawdopodobnie wersji A-20G Havoc) znaleziony w maju 2013 roku w trakcie pomiarów w jednym z projektów badawczych przez zespół pomiarowy Instytutu Morskiego w Gdańsku.
Po 68 latach pobytu w wodzie samolot jest w stosunkowo dobrym stanie. Płatowiec jest prawie kompletny, śmigła i silniki nie zniszczone. Podwozie (prawdopodobnie nie uszkodzone) zamknięte w gondolach pod silnikami.
Uszkodzone są:
Część nosowa – od stanowiska pilota brakuje 4 karabinów maszynowych i przedniej części kabiny pilota
W części środkowej kadłuba – brakuje pokryw komory bombowej
Część ogonowa – brakuje ogona od stanowiska tylnego strzelca.
Prawdopodobnie samolot latał w barwach rosyjskich jako jeden z 2908 egzemplarzy przekazanych Rosji (Soviet Air Forces (VVS), Soviet Naval Aviation (AVMF) przez USA w ramach programu Lend-Lease.
Łącznie zbudowano ich 7478 sztuk. Przetrwało 12 – wrak znalezionego samolotu jest 13 znanym egzemplarzem.