Specyfikacja techniczna


Dane statku:

  • Dźwig – DOR 120 kN (10m)
  • Bramownica DOR 30 kN wraz z windą o uciągu 40 kN
  • Specjalna studnia, z dostępem z wnętrza statku, przystosowana do mocowania przetworników sondy wielowiązkowej, oraz systemu pozycjonowania podwodnego
  • Stanowisko dla kontenera 20-to stopowego na górnym pokładzie (dla dodatkowego laboratorium/ekipy/ROV)
  • Laboratorium komputerowe z serwerami (Sieć komputerowa obejmująca 16 pomieszczeń) – 40 m2
  • Roboczy pokład rufowy 80 m2 z miejscem na 2-3 małe kontenery z aparaturą

Wymiary:

Długość32,50 m
Szerokość10,50 m
Zanurzenie (średnie)2,21 m
Zanurzenie (maksymalne)2,44 m
Wyporność (maksymalna)370 t


Zasięg/prędkość:

Zasięg2500 mil morskich
Prędkość ekonom.8.0 węzłów
Prędkość maks.10.0 węzłów
Zakres prędkości0 – 10 węzłów
Region pływaniaBez ograniczeń dla Rejonu NAV I
Autonomia pływania21 dni (minimum)
Spełnione konwencjeSOLAS, COLREG, MARPOL
Zapas wody (wytwornica wody słodkiej)22 m3 (3 m3/dzień)
Paliwo39 ton


Pozostałe:

KlasaPRS Research Vessel *KM I Auto
Pozycjonowanie dynamiczneSystem Pozycjonowania Dynamicznego ALSTOM klasy I
BanderaPolska
Pomieszczenia8 kajut jednoosobowych i 4 dwuosobowe, mesa, kuchnia (wszystkie klimatyzowane) na pokładówce.
Dodatkowo magazyny/przedziały ogólnego użytku w obu kadłubach z łatwo zmienną funkcją, pomieszczenia użytkowe jak pralnia itp.
KadłubKatamaran dwukadłubowy z przestronną pokładówką;
Kadłub stalowy, pokładówka, sterówka oraz maszt w całości spawane;
Zbiorniki paliwa, wody i ścieków sanitarnych mieszczą się w przestrzeni dna podwójnego;
Roboczy pokład rufowy pokryty drewnem;
Struktura kadłubów zoptymalizowana w celu zmniejszenia zanurzenia, bez klasy lodowej.
System napędowy spalinowo-elektryczny składający się z:
Generatorów1 Volvo – Penta 415 kVA, (332 KW)
1 Volvo – Penta 401 kVA, (321 KW)
1 Volvo – Penta 180 kVA, (144 KW)
Pędników2 podwójne podwieszone dwuśrubowe azymutalne pędniki
stery aktywne f-my SCHOTTEL STP 200 – 2 x 300kW

2 dziobowe stery wodno-strumieniowe f-my SCHOTTEL
SPJ 22 – 2 x 75 kW

Pędniki Schottel są napędzane silnikami elektrycznymi (3 x 400 V 50 Hz) sterowanymi ze stanowiska sternika i systemu pozycjonowania dynamicznego.
Urządzenia badawcze MBES – SeaBat 8125
SBES – Navisound 100
SSS – 4200 Edgetech, CODA 2000
USBL – Sonardyne RANGER PRO
ROV – Sea Eye 600 DT
NAV – GPS AG 132 & RTK TRIMBLE SPS 851, + DMS-05
ISP – Applanix POS-MV WaveMaster
CPT Neptune 3000
VIBRO – Vibrocorer VKG-6(3) m
Magnetometer SeaQuest, Boomer SIG ENERGY, SBP, XSTAR oraz inne
HYDRO – zintegrowany system nawigacyjno-hydrograficzny QINSy
Wyposażenie nawigacyjne Radar – BridgeMaster E ARPA 251//MS X Band Radar + UAIS FURUNO FA-100 z GPS
DGPS – FURUNO DGPS WAAS GP-90
SYSTEM WYKREŚLANIA POZYCJI – oprogramowanie QINSy oparte na PC
ECHOSONDA – FURUNO FE-700
ŻYROKOMPAS – Kompaktowy żyrokompas STANDARD 22 + DMS 5
Urządzenia łączności i bezpieczeństwa (GMDSS), Obszar A2 UKF – Dwa urządzenia nadawczo odbiorcze SAILOR RT 4822 25W z DSC.
Dwa ręczne urządzenia nadawczo-odbiorcze GMDSS JOTRON TRON TR-20 do tratw ratunkowych.
MF/HF – System SAILOR MF/HF 4000, 150 W z jednokanałowym odbiornikiem nasłuchowym DSC
EPIRB – JOTRON EPIRB TRON 40s
Radar Transponder – JOTRON 9 GHz Radar Transponder TRON SART
NAVTEX – Odbiornik Mc Murdo Navtex Receiver Nav5 Plus